Autor:
Marja-Liisa Plats

Mikrokraadiprogrammist saab erialased oskused ja palju häid ideid

Külli Kivioja-Ööpik läbis möödunud õppeaastal digitoodete juhtimise mikrokraadiprogrammi. Üle kümne aasta tarkvaraarenduse projektijuhina töötanud naine sai paari aasta eest finantstehnoloogia ettevõttes tootejuhiks. Koos tarkvaraarenduse meeskonnaga täiustab ta arvete kinnitamiseks ja eelkonteerimiseks mõeldud ostuarvete haldusprogrammi. 

Uues ametis töötades tundis Külli, et soovib edasi areneda ja oma tööd tõhusamalt teha. Ta juhtus lugema digitoodete juhtimise mikrokaadiprogrammi kohta ja teadis kohe, et see on midagi talle. 

Planeeri, organiseeri! 

Külli elab Pärnus, tema töökoht on Tallinnas, õpe aga toimus Tartus. Nii tuli tal sõita pidevalt kolme linna vahet. „Suur osa minu päevadest möödus bussis, kuid olin sellega õppima minnes arvestanud. Seetõttu oli väga hea, et mõningaid asju sai teha veebis. Samas, kui oli võimalik kohapeal käia, andis see õpikogemusele palju juurde, sest sain vahetult kaastudengite ja õppejõududega suhelda,“ kirjeldab naine. 

Kooliskäimine oli Külli jaoks oluline. „Üks aasta ei ole pikk aeg. Teadsin, et suudan ennast selleks kokku võtta. Õnneks oli töö juures toetav suhtumine minu õppimisse,“ selgitab naine. Kevadsemestril olid Küllil kõik reeded õppepuhkuseks võetud, kuna just siis olid ained lähiõppes. Sügisel pidas naine töökoosolekuid aga sageli bussis, bussijaamast kooli jalutades ja Delta õppehoones. „Planeerimist ja korraldamist oli omajagu, aga kõik oli tehtav,“ kinnitab ta. 

Loomulikult oli Külli sõnul nende hulgas ka õppureid, kes võtsid asja vabamalt, kuid said ikkagi lõppkokkuvõttes oma asjad kenasti tehtud. „Programm oli paindlik, enamasti tulid õppejõud vastu. Tasub vaid inimestega rääkida ja kõik on võimalik,“ arvab Külli. 

Innustav kogemus 

„Minu kogemus oli väsitav, kuid üliäge!“ kiidab Külli. Tema arvates on oluline ise teada, mida programmist saada tahetakse – kas on vaja tööl diplomit näidata või soovitakse päriselt endale uusi teadmisi. „Mõistsin, et nii palju kui panustan, saan ka vastu. Minu jaoks oli tähtis see, et ma õpin, harjutan ja saan uusi oskusi,“ kirjeldab naine. 

Külli lihvis mikrokraadiõppes oma erialapädevust ja talle tundub, et suudab nüüd olla tööl oma meeskonna disainerile parem koostööpartner. „Tean, kuidas korraldada tõhusamalt kasutajaintervjuusid ja -teste. Oskan paremini eristada olulisi nõudeid ebaolulistest. Saan nüüd oma tööd hulga tulemuslikumalt teha,“ selgitab ta. 

Küllile meeldis ka, et programmis osalesid eri tausta, kuid sarnaste huvidega inimesed. „Meie omavaheline suhtlus rikastas õppimist tohutult,“ on ta tekkinud sünergiast ja sujuvast koostööst positiivselt üllatunud. „Väga palju ideid ammutasin näiteks just rühmatöödest!“ 

Image
Külli Kivioja-Ööpik
Külli Kivioja-Ööpik (autor: Marja-Liisa Plats)

Investeering tasub ära 

Mikrokraadiprogrammi juures võlus Küllit selle praktilisus, sest ta eeldas, et õpe on palju akadeemilisem. Programmis õpiti ka teooriat, kuid selle kõrval said õppijad enda jaoks olulisi asju päriselt läbi proovida. „Isegi kui miski kohe ei õnnestu, on hea, et klassis saab vahetut tagasisidet ja on võimalik end kohe parandada. Arvan, et see ongi mikrokraadiprogrammi väärtus: sisuliselt sama asja kohta võib korraldada ka kolmepäevase koolituse, aga siis jääb just praktilisest poolest vajaka. Mikrokraadiprogramm maksab enam-vähem sama palju ja tegelikult saab selle raha eest märksa rohkem!“ Lisaks sai Külli paari õppeaine rühmatöödeks kasutada päriselt enda töös olevaid projekte, mida ta koos kaastudengitega analüüsis. 

Nakatas teisigi 

Iga kord Tartust koju sõites oli Külli lapselikult elevil. „Sain koolist palju inspiratsiooni. Pidevalt tekkis juba kohapeal olles või hiljem bussis sõites ideid, kuidas õpitut töö juures proovida või rakendada,“ kirjeldab ta. Mitu korda saatis ta pärast mõnda seminari oma ülemusele sõnumi mõne koolist saadud artikli lingi või mõttega lootuses, et äkki saab seda tööl kasutada. Nii on ta suutnud nakatada paari kolleegi, kes tahavad nüüd samuti minna edasi õppima. 

Kontsentreeritud amps 

Külli soovitab digitoodete juhtimise mikrokraadiprogrammis osaleda eeskätt digitootejuhtidel, kuid tema arvates võib sellest kasu olla ka tarkvaraarendusettevõtete klientidel, kes soovivad teha tellijana tarku valikuid. Töötavale inimesele paslik programm võib anda võimaluse karjääripöördeks, ainepunkte saab hiljem üle kanda magistriõppesse. „Kui mul oleks teema, mida ma väga tahaksin uurida, läheksin magistrantuuri või doktorantuuri. Mikrokraadiõppes saan enda jaoks vajaliku kontsentreeritult kätte, kuid ei pea õppima kaks aastat ja valutama pead näiteks magistritöö pärast, mida pole mikrokraadiprogrammis ette nähtud,“ ütleb Külli naerdes. 

Külli annab mikrokraadiõppesse astujaile nõu: „Mõtle läbi, mida ja miks sa tahad saada, kui palju oled valmis panustama ja kuidas muu elu õppe ümber korraldada. Kasuks tuleb seegi, kui töö juurest on tugi olemas. Ole õppimisel uudishimulik ja naudi programmi pakutavaid võimalusi!“ 

Foto on dekoratiivne

Pedagoogilisel konverentsil keskendutakse lapse õppimisraskustele eestikeelses õppes

Tartu Ülikooli peahoone

Tartu Ülikool pakub tasuta koolitusi madalama haridustasemega või aegunud oskustega täiskasvanutele

Kaugseire - Tartu Ülikool

Tartu Ülikool pakub sel sügisel nelja tasuta kursust roheoskuste omandamiseks